Wczytuję dane...

Podsumowanie akcji Eco and Noble

Obecnie marka Noble Lashes jest liderem na rynku przedłużania rzęs. Firma ma na koncie takie odznaczenia jak Małopolska Nagroda Gospodarcza, e-Gazele Biznesu oraz Trojak Olkuski. Wielokrotnie nagradzana również za działalność prospołeczną i wsparcie lokalnej gospodarki. Noble Lashes jako pierwsza marka w branży rozpoczęła inicjatywę zorientowaną na zredukowanie zużycia plastiku i przyczynienie się do ochrony środowiska. Całkowicie nowa, innowacyjna akcja Eco and Noble, podbiła serca stylistek rzęs. Jakie cele zostały osiągnięte dzięki akcji Eco? Tego dowiesz się tylko tutaj!

 

Noble Lashes inicjuje akcję społeczną ECO AND NOBLE. Czy brał Pan kiedyś udział w akcjach charytatywnych?

 

Tak. Już na studiach udzielałem się społecznie. Brałem udział w zbiórkach charytatywnych. Działałem w ramach Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy oraz uczestniczyłem w wielu akcjach na rzecz ochrony środowiska.

 

W zeszłym roku za działalność na rzecz lokalnej społeczności i wyniki biznesowe Noble Lashes otrzymało wyróżnienie na szczeblu gminnym oraz wojewódzkim. Czy może nam Pan o tym opowiedzieć?

 

W czerwcu zeszłego roku Burmistrz miasta i gminy Olkusz wręczył nam nagrodę za działania na rzecz lokalnej społeczności, tworzenie miejsc pracy i nasz wkład w rozwój Gminy Olkusz.

Pół roku później otrzymaliśmy Małopolską Nagrodę Gospodarczą. Marszałek odznaczył nas na tle całego województwa Małopolskiego. Konkurowaliśmy o ten honorowy i prestiżowy tytuł z dużymi firmami o wieloletniej tradycji z całego województwa. To było dla naszej młodej i niszowej firmy ogromne wyróżnienie. Przyznanie nagrody odbyło się podczas Małopolskiego Forum Obsługi Inwestora w Krakowie. Zaskoczyliśmy wszystkich zebranych tym, że firma z tak niszowego sektora jakim jest przedłużanie rzęs może osiągnąć tyle co Noble Lashes i wypłynąć na szersze wody nie tylko w Polsce ale też całej Europie.

Wtedy uświadomiliśmy sobie, że poza osiągnięciami w biznesie cieszą nas też działania prospołeczne i że chcemy robić jeszcze więcej wspaniałych rzeczy w tym zakresie.

 

Noble Lashes nadal produkuje rzęsy i inne produkty z plastiku. Jednocześnie promuje się jako firma ekologiczna. Czy może Pan wypowiedzieć się na ten temat?

 

To prawda. Nadal używamy plastiku do produkcji wielu produktów. Chyba nigdy nie będzie dało się kompletnie z niego zrezygnować. Uważam jednak, że każda firma może ograniczyć zużycie plastiku i znacząco wpłynąć na ten rosnący problem. Bardzo trudno, o ile w ogóle jest to możliwe, jest być firmą ZERO WASTE. Ale ważne jest podjęcie działań i prowadzenie odpowiedzialnego biznesu na tyle, na ile da się to zrobić w danej branży. W branży kosmetycznej i w sektorze przedłużania rzęs jest olbrzymie pole do poprawy.

Weźmy pod lupę Noble Lashes. Jeszcze w zeszłym roku mieliśmy 6 linii rzęs. Wszystkie były sprzedawane w plastikowych paletkach. Obecnie wycofaliśmy większość tych rzęs. To był dla nas olbrzymi krok, do podjęcia którego szykowaliśmy się 9 miesięcy. 

Pomysł na zredukowanie plastiku w naszej firmie wypłynął w czerwcu 2018 roku. Od tego czasu zaczęliśmy planować całą akcję i przygotowywaliśmy się do zmiany. Obecnie skupiamy się na produkcji rzęs Eco Volume Lashes oraz naszego wieloletniego bestsellera - rzęs Russian Volume - które również już są produkowane w opakowaniach z papieru.

Cała akcja kosztowała nas dużo pracy i pochłonęła olbrzymie środki. Szacujemy że na całą akcję wydamy około 2 mln zł w pierwszym roku jej funkcjonowania.

 Eco Volume Lashes

Czy Noble Lashes czeka na regulacje, które zakażą produkcji plastikowych opakowań?

 

Nie czekamy na odpowiednie regulacje. One zawsze są wprowadzane zbyt wolno. Jestem zdania, że już teraz możemy wziąć sprawy w swoje ręce i znacznie ograniczyć zużycie plastiku. Po co czekać? 

Nasze klientki to osoby odpowiedzialne społecznie, wrażliwe i ambitne. Przy takiej klienteli tego typu akcje nigdy nie pozostaną bez odzewu.

Weźmy np. naszą ostatnią akcję mikołajkową. Wtedy za 5% dochodu ze sprzedaży rzęs zakupiliśmy karmę dla bezdomnych psów i kotów ze schroniska w Krakowie. W akcji wzięło udział kilkaset stylistek. To był piękny gest ze strony całego środowiska stylistek rzęs.

 

No właśnie, przecież marka wspiera już schroniska dla bezdomnych zwierząt. Dlaczego akurat ochrona środowiska?

 

W DNA naszej firmy mamy gen pomocy społecznej. Wbrew pozorom nasze działania w zakresie ochrony środowiska są bardzo podobne do tego, co robimy dla zwierząt. Staramy się pomóc tym, którzy sami sobie nie poradzą. Zaczęliśmy od wsparcia dla kotów i psów, teraz staramy się rozszerzyć nasze działania na całe środowisko.

Każdego roku plastik zabija ponad milion zwierząt. Kim byśmy byli, gdybyśmy potrafili przejść obojętnie koło takich danych? Jesteśmy Noble Lashes i jesteśmy liderem w naszej branży. To nas zobowiązuje.

 

Czy stylistki rzęs są zainteresowane akcją ECO and NOBLE?

 

Bardzo. W dniu premiery sprzedaliśmy 1 131 paletek przez nasz sklep internetowy i 466 paletek na stoisku targowym. Pierwszy tydzień zamknęliśmy sprzedażą na poziomie 4 431 paletek. W ramach akcji otworzyliśmy aż 20 Eco Punktów, w których wymienialiśmy zużyte paletki na rzęsy z linii ECO VOLUME. Przez 2,5 miesiąca trwania akcji wymiany paletek uzbieraliśmy 13 076 pustych plastikowych opakowań! Mamy plany dotyczące zebranych paletek, damy im teraz drugie życie w postaci armatury sanitarnej. Oznacza to, że w projekcie wzięło udział około 211 stylistek. Hashtag #ecoandnoble został użyty 265 razy. Świadczy to o szerzeniu świadomości problemu i "zaraża" coraz to nowe osoby naszą misją ochrony środowiska. Jestem też ogromnie dumny z naszych instruktorek. Bo stały się prawdziwymi propagatorami kampanii. Widać, że dobro naszej planety leży im na sercu. Bez nich nie bylibyśmy w stanie tak skutecznie prowadzić działań edukacyjnych. 

 

 Akcja wymiany plastikowych paletek

 

Uważa Pan, że to co robicie ma jakikolwiek wpływ na środowisko? Noble Lashes to mimo wszystko mała firma w porównaniu do wielkich koncernów oraz do skali problemu.

 

Moim zdaniem wielkość nie ma tutaj znaczenia. Chodzi o chęci i wiarę w to, że faktycznie można coś zdziałać. Szacujemy, że dzięki naszym działaniom już w pierwszym roku wypuścimy na rynek o 250 000 plastikowych paletek mniej. Co jest niezwykle ważne przy tak dynamicznym rozwoju firmy jaki obecnie przeżywamy, bo za rok może być to już dwa razy tyle.  W rok możemy zmniejszyć produkcję plastiku aż o ponad 5 ton.

 

Można powiedzieć, że jest to kropla w morzu, bo plastikowych odpadów na świecie powstało już kilkanaście miliardów ton. Jeśli jednak podobne działania podejmą też inne firmy, razem zmienimy ten negatywny trend. Ten problem można rozwiązać tylko współpracując i jednocząc się we wspólnym celu.

 

Dlatego tak ważne są działania edukacyjne i informujące o problemie. Przecież nas też kiedyś ktoś uświadomił i dzięki niemu podjęliśmy tą akcję. Takich cichych bohaterów jest wśród nas wielu. Akcja Eco and Noble jest ukłonem w ich stronę.

To, że angażujemy się w czynienie dobra dodaje nam energii. Wierzymy, że nasze działania mają sens i duży wpływ na świat w którym żyjemy. Jestem przekonany, że odniesiemy sukces, bo czerpiemy z potencjału stylistek rzęs – najbardziej świadomej i wrażliwej grupy społecznej – przedsiębiorczych kobiet.

Wymiana paletek z plastiku