Wczytuję dane...

Gdzie reklamować salon kosmetyczny?

Prowadzenie własnego salonu to niesamowita przygoda i nie lada wyzwanie! Wymaga nie tylko ciągłej uwagi i stałego monitorowania wyników, ale też obserwowania konkurencji i starannego planowania kolejnych działań, które pozwolą skutecznie rozwijać biznes. Warto przy tym pamiętać, że sukces salonu nie zależy tylko od jakości oferowanych zabiegów. Wpływ ma również szereg innych czynników, takich jak dotarcie do potencjalnych klientów czy lojalność wobec tych, korzystających regularnie z usług. Do tego wszystkiego niezbędna jest odpowiednia reklama. Podpowiadamy, jak reklamować salon kosmetyczny, aby osiągnąć sukces! 

 

Media społecznościowe - sposób na komunikację z klientami

Portale społecznościowe cieszą się dużą popularnością, zdobywając każdego roku coraz więcej aktywnych użytkowników. Liderem wśród tego typu stron z pewnością jest Facebook. Nic więc dziwnego, że stał się jednym z niezbędnych elementów skutecznej promocji. To świetnie rozwiązanie dla początkujących przedsiębiorców. Fanpage na Facebooku doskonale sprawdzi się do obustronnej komunikacji z klientami, utrzymywania relacji, budowania profesjonalnego wizerunku czy przekazywania ważnych informacji. Prowadząc salon kosmetyczny, można zamieszczać na portalu posty z aktualnymi promocjami cenowymi i pakietami zabiegowymi, informacjami dotyczącymi zabiegów czy sprzętu znajdującego się w gabinecie, a także zapraszać na różnego rodzaju wydarzenia branżowe, tworzyć galerię z efektami pracy czy organizować atrakcyjne konkursy z nagrodami.

 

Profesjonalna strona internetowa i system rezerwacji online

Do jednego z najważniejszych elementów skutecznego promowania salonu kosmetycznego zalicza się budowa własnej strony internetowej. Mimo że wiąże się to z niemałymi kosztami, to w dzisiejszych czasach jest konieczne, gdyż większość ludzi szuka informacji o usługach w internecie. Odpowiednia strona internetowa powinna być przejrzysta, czytelna i atrakcyjna graficznie. Należy umieścić w widocznym miejscu dane kontaktowe wraz z adresem salonu. Warto pamiętać o regularnej aktualizacji, aby informować klientów o wszelkiego rodzaju zmianach i promocjach. Doskonałym rozwiązaniem jest wprowadzenie możliwości rezerwowania wizyt przez internet. Pozwoli to zaoszczędzić czas na odbieranie telefonów lub koszta związane z zatrudnieniem recepcjonistki, a klienci będą mogli zapisać się na zabiegi o każdej porze dnia i nocy.

 

Działania marketingowe w internecie 

Atrakcyjna strona internetowa nie wystarczy, aby zagwarantować sobie na niej duży ruch. Ogromne znaczenie dla ilości wyświetleń ma pozycja w wynikach wyszukiwania Google - im wyższa, tym łatwiej można dotrzeć do użytkowników. W tym celu konieczne są działania mające na celu wypozycjonować witrynę, dzięki czemu osoby poszukujące usług kosmetycznych szybko trafią na ofertę Twojego salonu. Aby strona internetowa znalazła się wysoko w wyszukiwarce, powinna być przede wszystkim wartościowa, na bieżąco aktualizowana i zawierać w treści odpowiednie frazy kluczowe. Ciekawym rozwiązaniem są również reklamy Google AdWords czy Facebook Ads umożliwiające prowadzenie efektywnych kampanii. Tego typu działania najlepiej jednak powierzyć specjalistom.

 

Ulotki reklamowe - czy to się opłaca?

Ulotki reklamowe mogą być świetnym sposobem promocji ze względu na możliwość dokładnego targetowania. Znając swoich docelowych klientów - wiedząc, czym się zajmują na co dzień i co lubią robić w wolnym czasie, z łatwością znajdziesz odpowiednie miejsce do dystrybucji. To szczególnie pomocne narzędzie w przypadku otwarcia nowego salonu, gdyż umożliwia poinformowanie okolicznych mieszkańców o oferowanych usługach. Promocja z wykorzystaniem ulotek wbrew pozorom nie kosztuje zbyt wiele! Aby jednak była efektywna, warto zadbać o estetyczny i przejrzysty projekt. Na ulotce powinny znajdować się wszystkie niezbędne informacje, takie jak adres, formy kontaktu, godziny otwarcia, a także link do strony internetowej czy fanpage’a na Facebooku. Ciekawym pomysłem może być również wydrukowanie na ulotce kuponów rabatowych, które przyciągną klientów do salonu.

 

Gdzie zamieszczać ogłoszenia reklamujące salon kosmetyczny?

Dobra widoczność w internecie to istotna kwestia w procesie pozyskiwania klientów. W tym celu warto poszukać odpowiednich miejsc do zamieszczenia ogłoszenia reklamującego salon kosmetyczny. Jedną z ciekawych propozycji, szczególnie dla gabinetów znajdujących się w niewielkich miejscowościach lub osiedlach mieszkaniowych jest ogłaszanie się na lokalnych portalach i grupach w mediach społecznościowych. Można to zrobić w formie zwykłej wizytówki lub ciekawego baneru graficznego z linkiem do strony internetowej. To doskonały sposób na zareklamowanie nowo otwartego gabinetu, aktualnych promocji czy dostępnych pakietów zabiegów. Podobnie jak w przypadku ulotek duże znaczenie ma przejrzystość i estetyka projektu.

 

W jaki sposób podtrzymać więź z klientem?

Duże znaczenie przy promocji salonu kosmetycznego ma stała komunikacja z klientami. Oczywiście nie chodzi o jednostronną komunikację w postaci dużej ilości maili czy sms-ów, które mogą zostać odebrane jako spam. Te kanały dobrze sprawdzają się jedynie, aby przesłać sporadycznie informacje o wyjątkowych ofertach lub złożyć życzenia z okazji świąt, urodzin czy imienin, które z pewnością zostaną bardzo pozytywnie odebrane. W codziennej komunikacji najlepiej używać mediów społecznościowych, takich jak Facebook czy cieszący się coraz większą popularnością Instagram. Warto publikować tam nowinki z życia salonu, zdjęcia i filmy przedstawiające pracowników oraz efekty ich pracy, a także informacje o wszelkiego rodzaju akcjach i promocjach.

 

Co warto wiedzieć o programach lojalnościowych?

Poza zdobywaniem nowych klientów warto zadbać o utrzymanie tych istniejących, gdyż to właśnie o nich zabiega konkurencja. W tym celu doskonale sprawdzą się różnego rodzaju programy lojalnościowe. Ciekawym rozwiązaniem może być zbieranie punktów, które będzie można zamienić na produkty kosmetyczne, czy zniżki na wybrane zabiegi. Należy przy tym pamiętać, że tego typu akcje nie mogą mieć formy losowania, gdyż organizacja ich bez pozwolenia Izby Celnej zagrożona jest wysokimi karami finansowymi. Inną propozycją jest stworzenie karty stałego klienta upoważniającej do atrakcyjnych rabatów. Taka nagradzająca forma obniżek cenowych z pewnością przyniesie wiele korzyści, a przy tym nie zmniejszy drastycznie marży.

 

Wydarzenia branżowe formą budowania profesjonalnego wizerunku

Ciekawym sposobem, aby zaprezentować swoją ofertę czy poznać nowych klientów jest organizacja i udział w wydarzeniach branżowych, takich jak targi czy różnego rodzaju pokazy. Pomaga to w kształtowaniu dobrej opinii klientów i stanowi dowód, że firma dba o wizerunek. Co więcej, tego typu spotkania są świetną okazją, aby nawiązać współpracę z kontrahentami. Warto jednak pamiętać, że w tym przypadku duże znaczenie ma zarówno forma prezentacji, jak i odpowiednio dobrane miejsce. W tym celu warto zadbać o przygotowanie profesjonalnego stoiska, na którym doświadczona i wykwalifikowana osoba odpowie na ewentualne pytania. Dobrą alternatywą dla dużych wydarzeń branżowych może być zorganizowanie dla klientów pokazów nowych zabiegów lub kosmetyków we własnym salonie.